Puuliiton jäsenrekisterin yhteystiedot

Puh.    (09) 6151 6445

Faksi  (09) 753 2506

JR(a)puuliitto.fi

Muita tärkeitä jäsenmaksu- ja jäsenyysasioihin liittyviä tietoja:

• Liiton numero 021
  • Y-tunnus 0213610-4
  • Jäsenmaksu 1,7 prosenttia (vapaajäsenen 0,6 prosenttia) vuonna 2016 ja 2017

• Palaa otsikoihin

Jäsenmaksun periminen

Jäsenmaksu 1,7 prosenttia peritään kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta tulosta, myös loma-, sairaus- ja vanhempainloma-ajan palkasta. Vapaajäseniltä perittävä työttömyyskassan jäsenmaksu on 0,6 prosenttia.

Jäsenmaksun perimisen aloittaminen

Perintäsopimus on valtakirja, jolla työntekijä valtuuttaa työnantajan perimään jäsenmaksun palkasta. Sopimuksen työnantajakappale jää palkkalaskentaan. Pyydämme toimittamaan liiton kappaleen mahdollisimman pian liittoon. Jäsenmaksujen perintäsopimus on aina täytettävä ennen perinnän alkamista.

Puuliitto ei edellytä jäseneltään eikä tämän työnantajalta uutta perintäsopimusta sellaisissa tapauksissa, joissa työntekijä tulee korkeintaan vuoden sisällä edellisen työsuhteen päättymisestä uudelleen saman työnantajan palvelukseen.

Jäsenmaksujen tilittäminen

Puuliiton jäsenmaksut tilitetään palkkakausittain/kuukausittain liiton lähettämillä viitenumeroilla. Eräpäivä on kunkin kuukauden 10. päivä.

Jäsenmaksutilit:

Helsingin OP Pankki

FI45 5541 2820 0052 14 OKOYFIHH

Nordea

FI89 1555 3000 1028 23 NDEAFIHH

Danske Bank

FI82 8000 1100 0590 22 DABAFIHH

Jäsenmaksujen selvittäminen

Selvitykset perityistä jäsenmaksuista voi tehdä liitolle seuraavasti:

Tiedostomuodossa: (ns. konekielinen) ja sen voi lähettää sähköpostin liitteenä tai Tyvi-palvelun kautta (lisätietoja vero.fi).

Paperilla: paperipostina joko liiton lähettämä esitäytetty luettelo tai palkkahallinnon tuottama selvitysluettelo. Luettelon tulisi olla aakkosjärjestyksessä. Ammattiosastolla ei järjestelmässämme ole merkitystä eli listojen ei tarvitse olla osastoittain eriteltynä.

Jäsenmaksujen ilmoittaminen verottajalle

Ammattiliiton velvollisuus on ilmoittaa perityt jäsenmaksut verottajalle. Ilmoitus on tehtävä 20.2. mennessä. Tästä syystä on tärkeää, että saamme edellisen vuoden viimeisetkin jäsenmaksuselvitykset tammikuun loppuun mennessä.

Jäsenmaksut palkanmaksun keskeytyessä tai päättyessä

Jäsen on vapautettu jäsenmaksujen maksamisesta aina silloin kuin palkanmaksu keskeytyy esim. opiskelun, perhevapaan tai sairausloman vuoksi.

Jäsenmaksuperinnän päättymisestä on tehtävä ilmoitus liittoon, jotta tiedämme ettei työnantajalta enää odoteta tilityksiä kyseisen jäsenen osalta.

Ilmoituksen perinnän päättymisestä voi tehdä oheisella lomakkeella (Lomakkeet-osiossa), sähköpostilla tai postitse.

Yritystoiminnan päättyminen tai omistajan vaihtuminen on myös ilmoitettava liittoon. Ilmoitus on tehtävä, jotta saamme tiedon uudesta tilittäjästä tai tiedon, että työnantajalta ei odoteta jäsenmaksutilityksiä.