Tervetuloa Puukassan nettisivuille!

Puukassa palvelee jäsenistöä, kassastamme kiinnostuneita sekä työnantajia.

Puukassan jäsenet työskentelevät mekaanisessa metsäteollisuudessa, puusepänteollisuudessa metsä- ja metsäkonealalla, venealalla sekä maatalousaloilla. Välilehdeltä Jäsenyys, otsikosta Jäseneksi Puukassaan, on

luettelo työttömyyskassan jäsenten sopimusaloista.

Kehitämme sivujen sisältöä, tavoitteena palvella jäsenistöä mahdollisimman hyvin. Lähetä palautteesi sivujen toimivuudesta sekä kehittämisehdotuksiasi osoitteeseen palaute@puuliitto.fi

Koivunlehdet

Lomautettu, onko sinulla vielä lomaa pitämättä?

Jos sinulla on pitämättömiä lomapäiviä lomakauden päättyessä 30.9.2016 ja haet työttömyyskassalta ansiopäivärahaa, ilmoita asiasta työttömyyskassalle. Työttömyyskassa tarvitsee tiedon siitä, montako lomapäivää on pitämättä ja milloin pidät loput lomasi.

Puukassan palveluntuottajaksi YAP

Puukassa on solminut 2.9.2016 YAP Solutions Oy:n kanssa palvelusopimuksen, jonka mukaan kassan maksatusjärjestelmän palveluntarjoajana toimii huhtikuusta 2017 lähtien YAP.

Työttömyysturvan tiukennukset eduskunnan käsittelyyn

Hallitus esittää työllisyyspaketin osana tiukennuksia työttömyysturvaan. Lakiesityksen mukaan ansiopäivärahan enimmäismaksuaika lyhenisi 500 päivästä 400 päivään. Työttömyyden alussa asetettava korvaukseton omavastuuaika pitenisi viidestä päivästä seitsemään päivään. Lisäksi pitkän työuran perusteella maksettavan korotusosan maksamisesta luovuttaisiin ja TE-palveluiden ajalta maksettavan korotusosan määrää pienennettäisiin. Esityksen mukaan lakimuutokset tulisivat voimaan 1.1.2017.

Tatsi