Teollisuuden työttömyyskassa aloittaa toimintansa 1.1.2018

Puualojen työttömyyskassa, Teollisuusalojen työttömyyskassa ja Metallityöväen Työttömyyskassa sulautuvat Teollisuuden työttömyyskassaksi vuodenvaihteessa. Fuusiovalmistelut ovat täydessä käynnissä parhaillaan, ja käytännön järjestelyt jatkuvat vielä alkuvuonna 2018.

Kassafuusion taustaa

Teollisuuden alan työttömyyskassojen sulautumisen taustalla on alan liittojen, Puuliiton, TEAMin ja Metallityöväen Liiton yhdistyminen Teollisuusliitoksi. Liittojen yhdistymisellä tavoitellaan entistä vahvempaa edunvalvonta-asemaa ja parempaa palvelua liiton jäsenille. Myös työttömyyskassojen sulautumisen taustalla on tavoite taloudellisesti vahvasta työttömyyskassasta. Uusi kassa tarjoaa jäsenilleen kilpailukykyiset ja kehittyvät palvelut sekä nopean maksatuksen.

Asiakaspalvelu Teollisuuden työttömyyskassassa

Työttömyyskassan jäsenyys ja etuuksien maksatus jatkuvat fuusiosta huolimatta ennallaan, eikä kassojen sulautuminen aiheuta kassojen jäsenille muita toimenpiteitä, kuin yhteystietojen muutoksen nykyisille Puun ja Teollisuusalojen kassan jäsenille. Työttömyyskassan keskustoimisto sijaitsee vuodenvaihteen jälkeen Helsingissä Hakaniemessä, Metallityöväen Työttömyyskassan entisessä osoitteessa.
Teollisuuden työttömyyskassa palvelee myös ympäri Suomea Teollisuusliiton aluetoimistoissa, joissa on kassan henkilökohtainen asiakaspalvelu. Muissa toimipisteissä ei ole henkilökohtaista asiakaspalvelua.
Vuodenvaihteessa asiakaspalvelussa on sulautumisesta johtuva katkos 22.12.2017-1.1.2018. Tänä aikana kassoissa ei ole asiakaspalvelua eikä sähköinen asiointi ole käytössä. Tarkempia tietoja maksatuksen aikatauluista löytyy työttömyyskassojen kotisivuilta loppuvuoden aikana. Uuden työttömyyskassan kotisivut aukeavat vuodenvaihteessa, siihen saakka ajankohtaisin tieto löytyy sulautuvien kassojen sivuilta.

Lue lisää Teollisuuden työttömyyskassasta tästä!

Puualojen työttömyyskassan edustajiston kokous 28.11.2017

Puualojen työttömyyskassan edustajiston sääntömääräinen kokous pidetään

28. marraskuuta 2017 Tampere-talossa, osoitteessa Yliopistonkatu 55, Tampere.

Kokouksessa käsitellään:

• työttömyyskassan sääntöjen 14 §:ssä määrätyt asiat

PUUALOJEN TYÖTTÖMYYSKASSAN HALLITUS

Uusi eAsiointi on käytössä 3.4.2017

Kassan uusi sähköinen asiointi on käytössä, eAsiointiin pääset tästä.

Huomaathan, että vanhat ePuu-tunnukset eivät toimi, kaikkien pitää rekisteröityä ensin. Lue huolella ohjeet eAsioinnin käyttöönotosta tästä.

Huomaa myös, että uudessa palvelussa hakemuksen voi jättää vain jälkikäteen, esimerkiksi sunnuntaihin päättyvän hakujakson voi täyttää vasta maanantaina!

Tervetuloa Puukassan nettisivuille!

Puukassa palvelee jäsenistöä, kassastamme kiinnostuneita sekä työnantajia.

Puukassan jäsenet työskentelevät mekaanisessa metsäteollisuudessa, puusepänteollisuudessa metsä- ja metsäkonealalla, venealalla sekä maatalousaloilla. Välilehdeltä Jäsenyys, otsikosta Jäseneksi Puukassaan, on

luettelo työttömyyskassan jäsenten sopimusaloista.

Kehitämme sivujen sisältöä, tavoitteena palvella jäsenistöä mahdollisimman hyvin. Lähetä palautteesi sivujen toimivuudesta sekä kehittämisehdotuksiasi osoitteeseen palaute@puuliitto.fi

Koivunlehdet

Sivutoiminen yrittäjä, toimita työttömyyskassalle verotuspäätös vuodelta 2016

Yritystoiminnasta saatu ansiotulo huomioidaan päivärahan maksatuksessa viimeisimmän vahvistetun verotuspäätöksen tietojen mukaisesti mikäli TE-toimisto katsoo hakijan työllistyvän sivutoimisesti yritystoiminnassa.

Lomautettu, onko sinulla vielä lomaa pitämättä?

Jos sinulla on pitämättömiä lomapäiviä lomakauden päättyessä 30.9.2017 ja haet työttömyyskassalta ansiopäivärahaa, ilmoita asiasta työttömyyskassalle. Työttömyyskassa tarvitsee tiedon siitä, montako lomapäivää on pitämättä ja milloin pidät loput lomasi.

Ilmoittaudu TE-toimistoon työnhakijaksi viimeistään työttömyyden tai lomautuksen alkaessa

Sinun tulee ilmoittautua TE-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyys- tai lomautuspäivänäsi, jotta et menetä oikeuttasi työttömyyspäivärahaan yhdeltäkään päivältä.

Tatsi