Tervetuloa Puukassan nettisivuille!

Puukassa palvelee jäsenistöä, kassastamme kiinnostuneita sekä työnantajia.

Puukassan jäsenet työskentelevät mekaanisessa metsäteollisuudessa, puusepänteollisuudessa metsä- ja metsäkonealalla, venealalla sekä maatalousaloilla. Välilehdeltä Jäsenyys, otsikosta Jäseneksi Puukassaan, on

luettelo työttömyyskassan jäsenten sopimusaloista.

Kehitämme sivujen sisältöä, tavoitteena palvella jäsenistöä mahdollisimman hyvin. Lähetä palautteesi sivujen toimivuudesta sekä kehittämisehdotuksiasi osoitteeseen palaute@puuliitto.fi

päivänkakkara

PUU- JA ERITYISALOJEN TYÖTTÖMYYSKASSAN EDUSTAJISTON KOKOUS 27. – 28.11.2014

Puu- ja erityisalojen työttömyyskassan edustajiston kokousedustajat valitaan 17. – 30.9.2014 käytävillä postivaaleilla. Edustajat valitaan sääntöjen ja hallituksen vahvistamien ohjeiden mukaan.

Valituille kokousedustajille lähetetään varsinainen kutsu ennen kokousta.

Edustajiston kokouksessa käsitellään:

• työttömyyskassan sääntöjen 12 §:ssä sekä 14 §:ssä määrätyt asiat

• työttömyyskassan säännöt

Edustajiston kokous pidetään Helsingissä 27. – 28.11.2014 Helsinki Congress Paasitornissa, osoitteessa Paasivuorenkatu 5 A, 00530 Helsinki.

PUU- JA ERITYISALOJEN TYÖTTÖMYYSKASSAN HALLITUS

Sakari Lepola                                   Jyrki Alapartanen

puheenjohtaja                                   sihteeri

Vuorotteluvapaan ehdot muuttuvat 1.9.2014

Eduskunta on hyväksynyt vuorotteluvapaalain tiukennukset. Työ- ja elinkeinoministeriön tiedotteen mukaan uusi laki vahvistetaan elokuun alussa ja muutokset tulevat voimaan 1.9.2014.

Uudistettu Pohjoismainen sosiaaliturvasopimus tuli voimaan toukokuussa

Pohjoismaisen sosiaaliturvasopimuksen tarkoitus on helpottaa ihmisten liikkumista Suomen, Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Islannin välillä ja taata heille oikeudet sosiaaliturvaetuuksiin. Sopimus täydentää EU- ja ETA-maita koskevaa EU-asetusta sosiaaliturvajärjestelmien yhteensovittamisesta. Pohjoismaisilla paluumuuttajilla on jatkossakin oikeus työttömyysturvaan ilman neljä viikon työskentelyvelvoitetta.

Tatsi