Puuliitto-Banneri-Re-marketing

Liity Puuliiton jäseneksi

Tervetuloa Puuliiton ja Puualojen työttömyyskassan jäseneksi.

Puuliiton, sen ammattiosaston ja työttömyyskassan jäseneksi voivat liittyä liiton sopimusaloilla työskentelevät.  Oppilasjäseneksi voivat liittyä näille aloille opiskelevat.

Liity heti netissä

Liittyminen on nopeinta ja helpointa hoitaa suoraan netissä täyttämällä oheinen sähköinen liittymislomake.

Mikäli työnantajasi perii jäsenmaksun suoraan palkastasi valtuutat samalla liiton toimittamaan tiedon liittymisestäsi työnantajallesi jäsenmaksun perintää varten.

Tai perinteiseen tyyliin paperilomakkeella

Täytä liittymislomake  ja tulosta se samantien vähintään kolmena kappaleena - yksi itsellesi, yksi ammattiosastollesi (luottamusmiehelle) ja yksi liitolle.

Mikäli työnantajasi perii jäsenmaksun suoraan palkastasi niin pyydä työnantajaasi täyttämään lomakkeen alaosa.

Mikäli maksat itse jäsenmaksusi, ei työnantajan allekirjoitusta tarvita, vaan voit palauttaa liittymisilmoituksen suoraan liiton jäsenrekisteriin. Täydennä kuitenkin myös työnantajasi tiedot lomakkeeseen. Tulet pian sen jälkeen saamaan postitse kuukausikohtaiset jäsenmaksuviitteet, jäsenmaksutaulukon (josta näet jäsenmaksun suuruuden) sekä jäsenmaksun maksamisohjeet.

Palauta tai pyydä luottamusmiestä / työnantajaa lähettämään täytetty lomake liiton jäsenrekisteriin: Puuliitto, PL 318, 00531 Helsinki.

Jos työpaikallasi on luottamusmies, saat liittymislomakkeen myös häneltä.  Lomake on samalla myös jäsenmaksun perintäsopimus.

Ohje lomakkeen täyttämiseen löytyy tästä.

Tai lähetä tekstiviesti, niin otamme yhteyttä

Puuliittoon liittymisen voi käynnistää myös vaikka lähettämällä tekstiviestin: "021 LIITY" puhelinnumeroon 13145. Viesti ohjautuu automaattisesti liiton jäsenrekisterin sähköpostiin, jonka jälkeen sen lähettäjään otetaan mahdollisimman nopeasti puhelimitse yhteyttä jäsenyyden aloittamiseksi. Tarkennuksena todettakoon, että tekstiviestiin tulee sanaväli numerosarjan ja sanan LIITY erottamiseksi.

Viestin lähettäjä saa heti lähetyksen jälkeen vastauksen: ”Kiitos viestistäsi! Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman nopeasti. Terveisin Puuliitto.” Viestin hinta lähettäjälle on operaattorista riippuen 8-11 senttiä per viesti.

Liittymisen voi käynnistää tekstiviestin vaihtoehtona myös puhelimitse soittamalla tai sähköpostilla. Tällöin yhteyttä voi ottaa liiton toimitsijoihin tai jäsenrekisterin puhelinnumeroon päivystysaikoina tai sähköpostiin.

Jäsenmaksun maksutavat

Jos työnantajasi perii jäsenmaksun suoraan palkastasi, täytä lomake omalta osaltasi ja toimita se työnantajan täytettäväksi. Mikäli työpaikallasi on luottamusmies, saat häneltä apua myös tässä asiassa.

Mikäli maksat jäsenmaksusi itse, toimita lomake ammattiosastosi toimihenkilölle, työpaikan luottamusmiehelle tai liiton keskustoimistoon.

Puuliiton jäsenmaksu vuonna 2016 ja 2017 on 1,7 prosenttia ennakonpidätyksen alaisesta tulosta. Se sisältää myös työttömyyskassan jäsenmaksun sekä ammattiosastoille palautettavan jäsenmaksuosuuden.

Ammattiliiton ja työttömyskassan jäsenmaksut ovat verotuksessa vähennyskelpoisia.  Liitto toimittaa tiedon maksamistasi jäsenmaksuista suoraan verottajalle.