Hyvä Puuliiton sopimusalan opiskelija tai oppilaitoksen edustaja

Puuliiton edustajat tulevat kutsuttaessa mielellään kertomaan oppilaitokseenne työehtosopimuksista ja työelämän pelisäännöistä. Töihin menevän opiskelijan on hyvä tietää, millaista palkkaa pitää saada ja mikä on luottamusmies sekä mitä työehtosopimusta työpaikalla noudatetaan. Ota yhteyttä teitä lähinnä olevaan Puuliiton aluetoimistoon tai liiton nuorisoasioista vastaavaan Hanna-Kaisa Hämäläiseen, niin järjestämme kanssanne tapaamisen.

Puuliiton sopimusalojen opiskelijat voivat olla liiton oppilasjäseniä, oppilasjäsenyys on päätoimisia opiskelijoita varten ja täysin maksutonta. Oppilasjäsen saa muiden jäsenetujen lisäksi Puuliiton jäsenlehden Särmän maksutta kotiin, ja jäsenlehdestä voi lukea hyödyllistä tietoa ammattialan tilanteista. Töihin mennessä on tärkeää tietää, että kannattaa liittyä varsinaiseksi jäseneksi liittoon ja että se pitää tehdä liittymislomakkeella, jotta pääsee liiton jäsenetujen ja edunvalvonnan piiriin ja voi kysyä neuvoja ja apua liitosta.

Puuliitossa työskentelevien asiantuntijoiden lisäksi liitossa on koulutiedottajia, jotka ovat liiton työssäkäyviä tai opiskelevia jäseniä, jotka käyvät ammattioppilaitoksissa kertomassa liiton toiminnasta ja jäsenyyden tuomista hyödyistä. Näillä koulutiedottajilla on arvokasta paikallistuntemusta ja tietoja oman asuin- tai työskentelyalueen työpaikoista. Jos olet kiinnostunut tilaamaan koulutiedottajan oppilaitokseen tai alkamaan itse liiton koulutiedottajaksi, ota yhteyttä Hanna-Kaisa Hämäläiseen.

Puuliiton nuorisoasioista vastaa