Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

Etsitkö töitä?

Valtuusto2014-Banneri

Uutiset ja tiedotteet

27.11.2014 Jari Nilosaari Puuliiton uusi puheenjohtaja: Työllisyyttä edistettävä yritystoiminnan jatkuvuudella

Puuliiton uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Jari Nilosaari. Yksimielisen valinnan teki 27.11. Helsinkiin kokoontunut Puuliiton valtuusto. Nilosaaren mukaan Puuliiton on toimittava reilun työelämän puolesta ja osallistuttava työllisyydestä huolehtimiseen ennakkoluulottomasti kaikin käytettävissä olevin keinoin.

27.11.2014 Puuliiton valtuuston päätöslauselma: Työ Suomen kansantalouden silmäteräksi

Puuliiton valtuuston mukaan työllisyyden hoito ja työttömyyden alentaminen on asetettava suomalaisen kansantalouden keskeisimmäksi tavoitteeksi. Suomella ei ole varaa juuttua nykyiseen yli 300 000 ihmisen suurtyöttömyyteen, jonka sisällä pitkäaikaistyöttömien määrä on paisunut liki 100 000:een. Pelkästään pitkäaikaistyöttömyyden aiheuttamat menot valtiolle ja kunnille ovat ensi vuonna arviolta noin 800 miljoonaa euroa. Puuliiton jäsenkunnasta yli 10 prosenttia on pysyvästi työttömänä. Vuosikeskiarvo on noin 17 prosenttia.

27.11.2014 Lepola: EU:n sisäinen työehtodumppaus saatava kuriin

Puuliiton tehtävänsä jättävän puheenjohtajan Sakari Lepolan mukaan työn ja pääoman vapaa liikkuvuus EU:n alueella on tuonut Suomen työmarkkinoille epäterveitä lieveilmiöitä kuten harmaata taloutta, työehtojen polkemista ja jopa ihmiskauppaa.

20.11.2014 Korotettu jäsenkorttialennus Teboililta

Teboil korottaa Puuliiton jäsenkorttialennusta 20.11. ja 31.12.2014 väliseksi ajaksi.

18.11.2014 Malisesta TP:n puheenjohtaja

Teollisuuden palkansaajat TP on valinnut uudeksi puheenjohtajakseen Ammattiliitto Pron puheenjohtajan Jorma Malisen.

Kotimaasta

Puukassa

Pikakysely

Miten työturvallisuus on kehittynyt työpaikallasi viime vuosina?