Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

Etsitkö töitä?

Koulutusilmoittautuminen-Banneri

Uutiset ja tiedotteet

29.5.2015 Työaikaa lyhennettävä paikallisesti sopien

Mekaanisen metsäteollisuuden palkansaajien mukaan uuden hallitusohjelman asettamiin tavoitteisiin voidaan vastata työaikaa lyhentämällä.

28.5.2015 Puuliiton Nilosaari hallitusohjelmasta: Aito yhteistyö on kasvun edellytys

– Jyrkkien yksipuolisten ratkaisujen sijaan tarvitsemme tasavertaisten mahdollisuuksien Suomen myös työmarkkinoilla, Puuliiton puheenjohtaja Jari Nilosaari kommentoi uutta hallitusohjelmaa.

1.5.2015 Työllisyyden edistämisen potti korotettava Metsähallituksessa 10 miljoonaan euroon

Puuliiton puheenjohtajan Jari Nilosaaren mukaan työllisyyden edistäminen täytyy pitää tulevina vuosina työmarkkinoiden ja poliittisen päätöksenteon tärkeimpien asioiden joukossa. – Pohjimmiltaan kysymys on siitä, että työllisyyden hoitoon osoitetut varat ovat yhteiskunnan kannalta parempi sijoitus kuin työttömyyden kustannusten maksaminen. Se tarkoittaa kahta tavoitetta. Toisaalta sitä, että työttömät pääsevät töihin ja toisaalta sitä, että mahdollisimman harva palkansaaja joutuisi kohtaamaan työttömyyden, Nilosaari sanoi perjantaina 1.5. Mikkelissä ja Savonlinnassa.

23.4.2015 Puuliitto hyväksyi puusepänteollisuuden työehtosopimuksen

Puuliiton hallitus hyväksyi torstaina 23. huhtikuuta puusepänteollisuuteen uuden työehtosopimuksen puusepänteollisuuden johtokunnan esityksen mukaisesti. Sopimus sisältää kasvu- ja työllisyyssopimuksen mukaiset kaksi palkankorotusta ja muutoksia sopimusteksteihin. Sopimuskausi on 22.4.2015–31.1.2017.

22.4.2015 Neuvottelutulos puusepänteollisuuteen

Puusepänteollisuuteen saavutettiin neuvottelutulos uudeksi työehtosopimukseksi keskiviikkoiltana 22.huhtikuuta. Neuvottelukuntien kesken käydyt neuvottelut käynnistettiin aamukymmeneltä ja päätettiin iltakymmeneltä.

Kotimaasta

Puukassa