Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

Etsitkö töitä?

Uutiset ja tiedotteet

3.10.2014 Puuliiton valtuustovaalien tulos: voimasuhteet ennallaan

Puuliiton valtuustovaalien tulokset saatiin valmiiksi perjantaina 3. lokakuuta. Vaaleihin osallistui kaksi vaaliliittoa. Puu- ja erityisalojen yhteistyövaaliliiton ääniosuus oli 62,3 prosenttia ja Vahvasti jäsenten asialla vaaliliiton 37,7 prosenttia. Tämän perusteella Yhteistyövaaliliitto saa valtuuston 41 paikasta 26 ja Vahvasti jäsenten asialla vaaliliitto 15. Äänestysprosentti oli 40,2.

18.9.2014 Tue allekirjoituksellasi malesialaisia puutyöntekijöitä

Puuliiton malesialainen sisarjärjestö Sabahin puunjalostusteollisuuden työntekijöiden unioni (STIEU) vetoaa alan ammattiliittojen maailmanjärjestö BWI:n tuella kansainvälisiin ystäviin metsäteollisuusyritys Sabah Forest Industry:n (SFI) työntekijöiden järjestäytymisvapauden puolesta.

17.9.2014 Metsäteollisuus ry ja Puuliitto sopivat metsäteollisuuden bioteollisuutta koskevasta työehtosopimuksesta

Sopimusta sovelletaan luontoperäistä energiaraaka-ainetta ja kasvualustaa jalostavassa teollisuudessa esimerkiksi toimialoilla, jotka jalostavat puu- tai turveperäistä biomassaa tai kasvualustaa muun muassa energiaraaka-aineeksi. Näitä ovat esimerkiksi sahanpurusta ja metsätähteestä jalostettava biomassa ja pelletit sekä turpeen nosto ja turpeesta energiaraaka-aineen jalostaminen.

16.9.2014 Puuliiton valtuustovaalit käynnistyvät huomenna

Puuliiton valtuuston vaalit alkavat keskiviikkona 17. syyskuuta. Valtuustoon valitaan suoralla jäsenäänestyksellä postivaalina 41 edustajaa neljästä valtakunnallisesta sopimusalakohtaisesta vaalipiiristä. Vaalin viimeinen äänestyspäivä on 30. syyskuuta. Postivaalin teknisen toteutuksen ja äänten laskennan toteuttavat Itella ja Mailhouse Oy. Vaalin tulokset tiedotetaan heti niiden valmistuttua.

9.9.2014 Malttia Metsähallituksen tuloutusvelvoitteeseen ja omaisuuden myyntiin

Puuliiton puheenjohtaja Sakari Lepolan mukaan valtio-omistajan on syytä ottaa nykyistä maltillisempi linja Metsähallituksen tulouttamisvelvoitteiden kanssa.

Kotimaasta

Puukassa

Lue uusin Särmä-lehti

Särmä 12.2014
Särmä 12/2014

Lue edelliset Särmä-lehdet tästä »

Pikakysely

Miten työturvallisuus on kehittynyt työpaikallasi viime vuosina?