Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

Etsitkö töitä?

Koulutusilmoittautuminen-Banneri

Uutiset ja tiedotteet

17.2.2015 Loppu nollatyösopimuksille!

OPERAATIO VAKIDUUNI on kampanja, jonka tavoitteena on herättää kansanliike vakiduunin puolesta. Kampanja kokoaa yhteen ihmisiä, jotka haluavat parantaa pätkätyöläisten asemaa yhteiskunnassa. Käytämme demokraattisen yhteiskunnan perusoikeuksia ilmaistaksemme yhteisen tahtomme. Kampanjan tarkoituksena on tarjota kaikille halukkaille väylä vaikuttaa epäkohtien ratkaisemiseksi. Kutsumme Sinut mukaan. Yhdessä voimme tehdä lopun nollatuntisopimuksista.

Puuliiton Nilosaari: Metsäteollisuudessa luodaan uskoa tulevaisuuteen

Metsäteollisuusyritysten viime aikoina julkistamat investointihankkeet ja käynnistämät uudet tuotantolaitokset ovat nopealla aikavälillä muokanneet käsityksiä alan tulevaisuudesta myönteiseen suuntaan. – Tällaisia uutisia on odotettu pitkään ja hartaasti. Nyt kun niitä on saatu, on niiden toteutuminen ja pitkäaikainen toiminta Suomessa varmistettava, ja otettava riittävän nopeasti ja laajasti huomioon yhteiskunnan eri toiminnoissa, Puuliiton puheenjohtaja Jari Nilosaari arvioi.

5.2.2015 Järjestöt: Alempi tieverkko on täysin aliarvostettu

Yhteiskunnan rahoitus alempaan tieverkkoon ja yksityisteihin on liian matala suhteessa niiden merkitykseen. Mikäli tieverkostamme ei huolehdita, on se uhka Suomen biotalouteen perustuvalle kasvulle. Alemman tieverkon pullonkaulojen poistamiseen tarvitaan lisärahoitusta. Näin saavutetaan merkittävät säästöt biotalouden elinkeinoille ja luodaan mahdollisuudet Suomen biotalousstrategian mukaiselle talouden ja työllisyyden kasvulle.

22.1.2015 Puuliiton hallitus: Sähkökatkojen korjaamista voidaan tehostaa: Ammattimetsurit linjanraivaustöihin

Puuliiton tietojen mukaan sähköyhtiöt eivät ole hyödyntäneet ammattitaitoisten metsureiden osaamista viimeaikaisissa sähkökatkojen korjaustöissä kuin nimeksi, vaikka kotimaisten metsäyritysten ja -yhdistysten metsureita olisi ollut nopeasti ja helposti töihin irrotettavissa ja saatavissa. Suurimmat ongelmat koettiin Pohjois-Savossa ja Pohjois-Karjalassa.

22.1.2015 Puuliitto hakee aluetoimitsijaa Tampereelle

Haemme aluetoimitsijaa toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen Tampereen toimipisteeseen.

Kotimaasta

Puukassa

Lue uusin Särmä-lehti

Särmä 2 2015 kansi
Särmä 2.2015

Lue edelliset Särmä-lehdet tästä

Pikakysely

Mikä on tärkein kanavasi hankkia tietoa?