Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

Etsitkö töitä?

Uutiset ja tiedotteet

27.10.2014 Puuliitto purki Balti Kvaliteetin saarron

Puuliitto on 27. lokakuuta purkanut Osaühing Balti Kvaliteetille 7.7.2014 asetetun saarron.

23.10.2014 Metsä Wood ei edistä eläkeiän nousua

Puuliiton puheenjohtajan Sakari Lepolan mukaan Metsä Woodin ilmoittama 200 henkilötyövuoden vähennys seuraavan kahden vuoden aikana on ristiriidassa vasta sopimuksena pakettiin saadun eläkesovun kanssa.

3.10.2014 Puuliiton valtuustovaalien tulos: voimasuhteet ennallaan

Puuliiton valtuustovaalien tulokset saatiin valmiiksi perjantaina 3. lokakuuta. Vaaleihin osallistui kaksi vaaliliittoa. Puu- ja erityisalojen yhteistyövaaliliiton ääniosuus oli 62,3 prosenttia ja Vahvasti jäsenten asialla vaaliliiton 37,7 prosenttia. Tämän perusteella Yhteistyövaaliliitto saa valtuuston 41 paikasta 26 ja Vahvasti jäsenten asialla vaaliliitto 15. Äänestysprosentti oli 40,2.

18.9.2014 Tue allekirjoituksellasi malesialaisia puutyöntekijöitä

Puuliiton malesialainen sisarjärjestö Sabahin puunjalostusteollisuuden työntekijöiden unioni (STIEU) vetoaa alan ammattiliittojen maailmanjärjestö BWI:n tuella kansainvälisiin ystäviin metsäteollisuusyritys Sabah Forest Industry:n (SFI) työntekijöiden järjestäytymisvapauden puolesta.

17.9.2014 Metsäteollisuus ry ja Puuliitto sopivat metsäteollisuuden bioteollisuutta koskevasta työehtosopimuksesta

Sopimusta sovelletaan luontoperäistä energiaraaka-ainetta ja kasvualustaa jalostavassa teollisuudessa esimerkiksi toimialoilla, jotka jalostavat puu- tai turveperäistä biomassaa tai kasvualustaa muun muassa energiaraaka-aineeksi. Näitä ovat esimerkiksi sahanpurusta ja metsätähteestä jalostettava biomassa ja pelletit sekä turpeen nosto ja turpeesta energiaraaka-aineen jalostaminen.

Kotimaasta

Puukassa

Lue uusin Särmä-lehti

Särmä 12.2014
Särmä 12/2014

Lue edelliset Särmä-lehdet tästä »

Pikakysely

Miten työturvallisuus on kehittynyt työpaikallasi viime vuosina?