Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

LiityJäseneksi-Tekstiviesti

Koulutusilmoittautuminen-Banneri

Etsitkö töitä?

Uutiset ja tiedotteet

31.5.2016 Metsäkonealalle kilpailukykysopimuksen mukainen neuvottelutulos

Metsäkonealalle saavutettiin tiistaina 31.5. aamulla kilpailukykysopimuksen mukainen neuvottelutulos alan uudeksi työehtosopimukseksi. Neuvottelutuloksen mukainen sopimuskausi on 1.2.2017–31.1.2018.

30.5.2016 Kilpailukykysopimuksen mukainen neuvottelutulos mekaaniseen metsäteollisuuteen ja puusepänteollisuuteen

Mekaanisen metsäteollisuuden ja puusepänteollisuuden sopimusaloille saavutettiin kilpailukykysopimuksen mukaiset neuvottelutulokset sunnuntaina 29.5. alkuyöstä.

25.5.2016 Maatalousaloille neuvottelutulos

Puuliiton maatalousaloille syntyi tiistaina kilpailukykysopimuksen mukainen neuvottelutulos. Tulos koskee maaseutuelinkeinojen, puutarha-alan, turkistuotantoalan ja viher- ja ympäristörakentamisalan työehtosopimusta. Sopimus kattaa työajan pidennyksen, joka on toteutettu leikkaamalla työajan lyhennystä 24 tunnilla.

20.5.2016 Neuvottelutulos veneteollisuuteen sekä harja- ja sivellinaloille

Veneteollisuuteen sekä harja- ja sivellinaloille saavutettiin kilpailukykysopimuksen mukaiset neuvottelutulokset torstai-iltana 19. toukokuuta. Neuvottelutulosten mukainen sopimuskausi on 1.2.2017-31.1.2018.

19.5.2016 Ministeriön ryhdistäydyttävä Kemerassa

Maa- ja metsätalousministeriön poukkoileva toiminta kestävän metsätalouden rahoituslain Kemeran suhteen on Puuliiton puheenjohtajan Jari Nilosaaren mukaan heikentämässä metsäalan työllisyyttä ja metsäteollisuuden raaka-ainehuoltoa.

Kotimaasta

Puukassa

Pikakysely

Kannatatko palkansaajien Uuden keskusjärjestön perustamista?