Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

Etsitkö töitä?

Koulutusilmoittautuminen-Banneri

Blogit-Banner

Uutiset ja tiedotteet

21.8.2015 Puuliiton Nilosaari: Pessimisti Sipilä pettyi hirttäydyttyään huonoon taktiikkaansa

Eduskuntavaalien jälkeen tuleva pääministeri Juha Sipilä ilmoitti mediassa, että pessimisti ei pety. – Ja nyt kun niin kutsuttu yhteiskuntasopimus kaatui Sipilän huonoon taktiikkaan ja ilmeiseen osaamattomuuteen työmarkkina-asioissa, julisti hän julkisesti pettymystään. Neuvotteluja ei varmasti edistänyt sekään, että Sipilä vuodatti näitä pessimistisiä lausuntojaan julkisuudessa jo ennen viimeisiä ratkaisun hetkiä, Nilosaari kommentoi perjantaina 21. elokuuta.

PRT-Forestin huolehdittava irtisanottujen työntekijöiden työllistymisestä

Puuliiton puheenjohtajan Jari Nilosaaren mukaan Lapplin Tornion talotehtaan sulkeminen on ikävä esimerkki siitä kuinka työntekijät jäävät nuolemaan näppejään yrityskauppojen pyörteissä. – Ensin Lappli-Talot ostettiin PRT-Forest konserniin, eikä kaupoista ehtinyt kulua paljoa aikaa, kun ikävä päätös ilmoitettiin torniolaisille. Konserni keskittää talojen valmistuksen Pyhännälle. Sen seurauksena Tornion tehtaan kaikki 41 työntekijää irtisanotaan, ja Lappli-Talojen valmistusta jatketaan Pyhännällä. Tarina on pääpiirteissään viime vuosilta liian tuttu ja nyt se on torniolaisille yksityiskohtia myöten liian totta, Nilosaari pahoitteli.

29.6.2015 Metsäkonealan työntekijöiden valtakunnallinen kokous

Uudet puutuotteet tukevat Suomen talouskasvua

16.6.2015 Puuliiton Nilosaari: Työttömiltä ja pienituloisilta ei voi leikata

Puheenjohtaja Jari Nilosaaren mukaan Puuliitto osallistuu työllisyys- ja kasvusopimukseen siksi, että pienituloisten ostovoima pystytään sen avulla pitämään nykyisellä tasolla. – Vallitsevassa taloudellisessa tilanteessa oli perusteltua osallistua sopimukseen, jossa maan hallitus kytki työmarkkinajärjestöjen kesken syntyneeseen matalapalkkaratkaisuun pienituloisiin kohdennetut veronkevennykset.

15.6.2015 Jäätelökesäetu

Puuliittolaiset saavat jäätelökesäedun Resteliltä.

Kotimaasta