Edunvalvontaa, toimintaa ja etuja

Puuliiton jäsenet saavat tukea ja neuvoja työelämän ongelmatilanteista selviytymisessä ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Työn ulkopuolella jäsenet pääsevät osalliseksi koulutus-, nuoriso- ja vapaa-ajantoiminnasta sekä lukuisista eduista.

Etsitkö töitä?

Koulutusilmoittautuminen-Banneri

Uutiset ja tiedotteet

1.5.2015 Työllisyyden edistämisen potti korotettava Metsähallituksessa 10 miljoonaan euroon

Puuliiton puheenjohtajan Jari Nilosaaren mukaan työllisyyden edistäminen täytyy pitää tulevina vuosina työmarkkinoiden ja poliittisen päätöksenteon tärkeimpien asioiden joukossa. – Pohjimmiltaan kysymys on siitä, että työllisyyden hoitoon osoitetut varat ovat yhteiskunnan kannalta parempi sijoitus kuin työttömyyden kustannusten maksaminen. Se tarkoittaa kahta tavoitetta. Toisaalta sitä, että työttömät pääsevät töihin ja toisaalta sitä, että mahdollisimman harva palkansaaja joutuisi kohtaamaan työttömyyden, Nilosaari sanoi perjantaina 1.5. Mikkelissä ja Savonlinnassa.

23.4.2015 Puuliitto hyväksyi puusepänteollisuuden työehtosopimuksen

Puuliiton hallitus hyväksyi torstaina 23. huhtikuuta puusepänteollisuuteen uuden työehtosopimuksen puusepänteollisuuden johtokunnan esityksen mukaisesti. Sopimus sisältää kasvu- ja työllisyyssopimuksen mukaiset kaksi palkankorotusta ja muutoksia sopimusteksteihin. Sopimuskausi on 22.4.2015–31.1.2017.

22.4.2015 Neuvottelutulos puusepänteollisuuteen

Puusepänteollisuuteen saavutettiin neuvottelutulos uudeksi työehtosopimukseksi keskiviikkoiltana 22.huhtikuuta. Neuvottelukuntien kesken käydyt neuvottelut käynnistettiin aamukymmeneltä ja päätettiin iltakymmeneltä.

21.4.2015 Biotalouden kasvu edellyttää oikein kohdennettua infrarahoitusta

Järjestöt esittävät uudelle eduskunnalle biotalouden infrarahaa, joka kohdennetaan seuraavalle kymmenelle vuodelle. Noin 70 miljoonan euron vuotuisella infrarahalla parannetaan biotalouden kuljetusten edellytyksiä ja tehdään mahdolliseksi Suomen biotalousstrategian mukainen kasvu.

20.4.2015 Puusepän tes-neuvottelut käynnistetään uudelleen

Neuvottelut puusepänteollisuuden uudeksi työehtosopimukseksi päätettiin maanantaina 20. huhtikuuta käynnistää uudelleen toimistojen välillä pidetyssä palaverissa.

Kotimaasta

Puukassa